2024 yılı içinde sinemalarda gösterime giren yerli yapımlar, 11 ayrı kategoride ödül için yarışacak. Adaylar, dernek üyelerinin oylarıyla belirlendi.
Bu yıl 11 farklı film çeşitli kategorilerde adaylık kazandı. Tereddüt Çizgisi adlı filmiyle Selman Nacar, dokuz kategoride 10 adaylık alarak en çok dikkat çeken yapım oldu. Nehir Tuna’nın yazıp yönettiği Yurt da aynı şekilde dokuz dalda adaylık elde ederken, Sinan Kesova’nın Büyük Kuşatma filmi altı kategoride yedi adaylıkla törende yer alacak.
2024 yılının en çok konuşulan yapımlarından biri olan Hemme’nin Öldürüldüğü Günlerden Biri, altı adaylıkla dikkatleri üzerine çekti. Filmin yönetmeni ve senaryo yazarı Murat Fıratoğlu, yönetmenlik ve senaryo kategorilerinin yanı sıra erkek oyuncu ödülü için de aday gösterildi.
Ümit Ünal’ın yazıp yönettiği Evcilik filmi beş, Burak Çevik’in Hiçbir Şey Yerinde Değil filmi ise dört adaylık kazandı. Ceylan Özgün Özçelik imzalı On Saniye ve Nadim Güç’ün yönettiği Mukadderat ise üçer adaylık aldı.
Atatürk 1881-1919 – 2. Film ve Başlangıçlar iki adaylık elde ederken, Karganın Uykusu ve Neandria birer adaylıkla ödül törenine katılacak.
Ayrıca, 2024 yılı içerisinde dijital platformlarda ilk gösterimi yapılan yerli filmler arasından beş aday belirlendi.
Kısa, belgesel ve fantastik film kategorilerindeki adaylar daha önce kamuoyuna duyurulmuştu. Adaylar, bir kez daha SİYAD üyelerinin oylarına sunulacak ve her kategoride yılın en iyisi seçilecek. Ödüller, 10 Mart’ta düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.
57. SİYAD ÖDÜLLERİ ADAYLARI
EN İYİ FİLM
Büyük Kuşatma
Evcilik
Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri
Tereddüt Çizgisi
Yurt
EN İYİ YÖNETMEN
Burak Çevik (Hiçbir Şey Yerinde Değil)
Murat Fıratoğlu (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
Nehir Tuna (Yurt)
Selman Nacar (Tereddüt Çizgisi)
Ümit Ünal (Evcilik)
EN İYİ SENARYO
Arda Ekşigil, Sinan Kesova (Büyük Kuşatma)
Murat Fıratoğlu (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
Selman Nacar (Tereddüt Çizgisi)
Nehir Tuna (Yurt)
Ümit Ünal (Evcilik)
EN İYİ KADIN OYUNCU PERFORMANSI
Tülin Özen (Tereddüt)
Nur Sürer (Mukadderat)
Deniz Işın (Evcilik)
Ahsen Eroğlu (Başlangıçlar)
Bige Önal (On Saniye)
EN İYİ ERKEK OYUNCU PERFORMANSI
Ahmet Ağgün (Karganın Uykusu)
Alp Öyken (Büyük Kuşatma)
Doğa Karakaş (Yurt)
Murat Fıratoğlu (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
Nejat İşler (Evcilik)
YARDIMCI ROLDE EN İYİ KADIN OYUNCU PERFORMANSI
Asiye Dinçsoy (Büyük Kuşatma)
Aslıhan Gürbüz (Mukadderat)
Gülçin Kültür Şahin (Tereddüt Çizgisi)
Dolunay Soysert (Büyük Kuşatma)Yasemin Yalçın (Cem Karaca’nın Gözyaşları)
YARDIMCI ROLDE EN İYİ ERKEK OYUNCU PERFORMANSI
Can Bartu Aslan (Yurt)
Erdem Şenocak (Tereddüt Çizgisi)
Fikret Kuşkan (Cem Karaca’nın Gözyaşları)
Oğulcan Arman Uslu (Tereddüt Çizgisi)
Osman Sonant (Mukadderat)
EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Barış Aygen (Hiçbir Şey Yerinde Değil)
Florent Herry (Yurt)
Semih Yıldız, Nedim Dedecan, Abdurrahman Öncü (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
Tudor Panduru (Tereddüt Çizgisi)
Zeynep Seçil (On Saniye)
EN İYİ MÜZİK
Alican Çamcı (Neandria)
Avi Medina (Başlangıçlar)
Avi Medina (Yurt)
Batu Şener (Atatürk 1881-1919 -2. Film)
Ekin Fil (On Saniye)
EN İYİ KURGU
Eyüp Zana Ekinci (Hemme’nin Öldüğü Günlerden Biri)
Ayris Alptekin (Yurt)
Melik Kuru, Selman Nacar (Tereddüt Çizgisi)
Lisa Aksel Ayhan (Büyük Kuşatma)
Burak Çevik (Hiçbir Şey Yerinde Değil)
EN İYİ SANAT YÖNETİMİ
Erim Gayretli (Hiçbir Şey Yerinde Değil)
Meral Aktan (Tereddüt Çizgisi)
Natali Yeres (Büyük Kuşatma)
Osman Çankırılı Batu Şener (Atatürk 1881-1919-2. Film)
Vahhab Ayhan (Yurt)
DİJİTAL PLATFORMLARDA GÖSTERİME GİREN EN İYİ FİLM
Açık Kapılar Ardında (Yön: Alpgiray M. Uğurlu)
Aynı İpte Asılı (Yön: Barış Demirdelen)
Cam Perde (Yön: Fikret Reyhan)
Faruk (Yön: Aslı Özge)
Yüzleşme (Yön: Filiz Kuka)